مرحله اول کسب و کار

هر کسب و کاری ۳ مراحل مختلف برای رشد کسب و کار دارد مرحله اول مرحله کودکی کسب و کار مرحله دوم دوره نوجوانی و مرحله نهایی دوره بلوغ کسب و کار می باشد.

در دوره کودکی که در این مرحله حوزه حکومتی شخصیت متخصص یک نقر که کسب و کار راه اندازی نموده است می باشد.

از ویژگی های دوره کودکی کسب و کار این است که یک متخصص نسبت به راه اندازی کسب وکار خودذ اقدام نموده و تمام قدرت خود را بر افزایش عملکرد و رضایت مشتری قرار می دهد در این مرحله شخص آزادی خاصی را برای خود بوجود آورده و ابتکار عمل را نزد خود دارد و هر فعالیتی که بخواهد می تواند انجام دهد.

یک کسب وکار نوپا را در زمانی قابل شناسایی می باشد که فرد صاحب کسب وکار را از آن جدا کنند آن کسب وکار نابود می گردد .

فرد متخصص در ابتدا راه اندازی کسب و کار و همان دوران کودکی شور و اشتیاق بسیار برای کار در کسب خود دارد بطور مثال بیش از ۸ ساعت در محل کار خود حضور دارد ۷ روز هفته را مشغول به فعالیت در خصوص کسب و کار خود بوده و حتی در زمان حضور در محل خانه همچنان در حال کار می باشد.

نام مغازه خود را ترکیب نام خود به همراه کسب خود می نماید مثل آرایشگاه بهنام – رستوران امیرارسلان – گل فروشی فرخی – فروشگاه فرش کرمی  و از این قبیل نامه ها انتخاب می نماید.

در ابتدا راه اندازی کسب و کار در دوران کودکی متخصص کاملا به کار مسلط است و سعی بر افزایش مشتری می نماید و خدمات عالی ارائه می نماید. تمام مشتریان از کار او راضی هستند و او را به یکدیگر پیشنهاد می نمایند این روند تا جایی ادامه دارد که متخصص خسته شده و دیگر نمی تواند پاسخگوی نیاز مشتریان خود باشد و با توجه به اینکه خیلی کار می کند باز هم نمی تواند سفارش‌های خود ا سر وقت حاضر نماید.

در این زمان است که کسب و کار کودک کارهایی دیگر دارد از قبیل پرداخت قبوض مراجعه به اماکن دولتی ، تهیه مواد اولیه ، مراجعه به بانک ، تکمیل سفارش خاص مشتری ویژه و از این قبیل فعالیتها

باید بداند وقتی که یک کسب و کار را راه اندازی می نماید فقط کار تنها نیست که باید انجام پذیرد باید فعالیت جانبی دیگری نیاز است که در این راستا صورت پذیرد

شناخت ما از مراحل مختلف کسب وکار به ما کمک می کند تا بفهمیم چرا اکثر کسب و کارها به جایی نمی رسند و فرق بین اغلب کسب و کارها و کسب و کارهای موفق چیست

همان طور که در دوران کودکی کسب و کار شما آنقدر با عشق و علاقه کار کرده اید و مشتریان زیادی را شیفته خود نمودید جای بسیار خرسندی دارد .

آنقدر مشتریان شما زیاد شده اند که شما قادر نیستید پاسخگوی همه نیاز آنها باشید یا اینکه خدمات یا محصولات سفارش شده آنها را با نقص انجام می دهید و این بزرگترین چالش شما می باشد و نشان می دهد شما در حال گذر در مسیر دوران کسب و کار خود هستید.

در این دوران اگر شما ۱۰ ساعت کار می کردید الان بایستی ۱۲ ساعت کار کنید اگر ۱۲ ساعت کار می کردید بایستی ۱۴ ساعت کنید با توجه به افزایش زمان صرف شده در کسب و کار شما باز هم به تکمیل سفارشات و خرید های مشتریان خود نمی رسید.

و باید خوشحال باشید این یک نشانه از رشد کسب و کار می باشد در این حین شما لازم می بینید که فکر و چاره ای بیاندیشید به این هم می اندیشید که چه کارهایی را انجام نداده اید و چه کارهایی ناقص است  و در این زمان شما به این نتیجه خواهید رسید که دیگر کسب و کار شما بازدهی قبل را ندارد .

در این دوران تحول اگر شما نسبت تغییران را در کسب و کار خود ایجاد نکنید محکوم به شکست هستید و به جرگه ورشکستها خواهید پیوست.

در این زمان شما باید مثل یک غریبه یک وظیفه را در کسب و کار خود قبول نموده و مثل یک کارمند آن را انجام دهید.تا وقت برای یکی از شخصیت های خود ایجاد نمایی و آن شخصیت کارآفرین شما می باشد و یا همان کار استراتژیک می باشد.

این کار که شما اجازه می دهی بخشی از زمان شخصیت متخصص آزاد شود مجالی برای مابقی شخصیت ها ایجاد می گردد تا شما بتوانید به  آرزو ها و اهدافی که شخصیت کارآفرین برای تو می سازد فرصت دهی

مهمترین بخش کاری یک کارآفرین اجازه دادن به شخصیت های متفاوت خود برای رسیدن به اهداف استراتژیک می باشد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *